Přerušovač blinkrů a kontrolka přívěsu

Prostor pro sdílení technických rad a návodů k Wartburgu typ 353.
Odpovědět
Uživatelský avatar
Nepér
Příspěvky: 9
Registrován: 08.10.2015, 12:37:36

Přerušovač blinkrů a kontrolka přívěsu

Příspěvek od Nepér » 18.11.2015, 20:45:46

Chci, aby mi fungovala kontrolka směrových světel přívěsu. Funguje to někomu?

Mám tam původní přerušovač s výstupem jen na jednu kontrolku. Existují sice přerušovače "pro tažné zařízení" (např. AEV3002) s výstupem pro kontrolku blinkrů přívěsu, ale už nemají výstup pro "normální" kontrolku... tu si můžu udělat leda přes diody z výstupů pro blinkry za přepínačem, nebo to dát proti plusu, ale to by mi blikalo na střídačku :roll:
Chtělo by to pětivývodový přerušovač (49, 49a, C, C2, 31), napadá někoho z čeho to vzít? Nový je to hrozně drahý :mrgreen:

Petr Škarda
Příspěvky: 7
Registrován: 31.10.2015, 10:51:32

Re: Přerušovač blinkrů a kontrolka přívěsu

Příspěvek od Petr Škarda » 25.11.2015, 14:50:08

Dalo se to řešit pomocí vakuovaného kontaktu jazýčkového relé . Na skleněnou trubičku kontaktu se navinulo cca 15 závitů drátu 0,5-0,7 a zapojilo se to do obvodu baterie přerušovač přepínač blinkrů proudovou cívkou ,odmotávalo se to tak aby to nespínalo při dvou žárovkách 42 W, ale spínalo při třech žárovkách 63 W . Vlastní kontakt spíná žárovku kontrolky . Při dvou kontrolkách blinkrů - dvě tato relé dle napájení kontrolky nebo jedno do vývodu z přerušovače . Úbytek napětí na závitech je zanedbatelný a nemá na svítivost blinkrů vliv , cívkou vzniklé magnetické pole je dostatečné k sepnutí jazýčkového kontaktu a proud kontaktem relé je pro jednu žárovku 1-2W dostatečný . Mechanická konstrukce dle volné tvořivosti - přiletovat na destičku tištěných spojů s plochými kontakty a zapojit konektory či šroubky a podložky s matičkou. Odisolovat proti náhodnému doteku s kostrou a někam přišroubovat.

Uživatelský avatar
Nepér
Příspěvky: 9
Registrován: 08.10.2015, 12:37:36

Re: Přerušovač blinkrů a kontrolka přívěsu

Příspěvek od Nepér » 10.12.2015, 08:26:04

Nakonec jsem vyměnil přerušovač za AEV 3002 (např. pro Felicii s TZ), který má výstup C2 pro kontrolku blinkrů přívěsu. Nemá ale výstup pro první kontrolku, takže jsem si ji musel přes diody vytáhnout z obou stran blinkrů za páčkou. Původní přerušovač z NDR žádný další výstup neměl.
2015-12-09 18.37.47.jpg

Odpovědět