Svíčky a kabely

Prostor pro sdílení a vyhledávání technických rad a návodů k Wartburgu typ 311, 312 či 312/1 a 313.
Odpovědět
Pavel311
Příspěvky: 3
Registrován: 20.01.2016, 11:59:08

Svíčky a kabely

Příspěvek od Pavel311 » 20.01.2016, 12:16:40

Dobrý den,
mám prosbu. Sháním nové zapalovací kabely na naší W311 o obsahu motoru 900ccm. Chtěl bych klasické, ne ty hliníkové. Mám možnost koupit růžové, ale růžové tam nechci. Sháním černé jako tam byly. Dále chci nové svíčky 18tky. Nevím, které vybrat. Mám na výběr od firmy NGK - ty ale jsou na 21 klíč místo 26 ( http://www.svickyngk.cz/zapalovaci-svicky/ngk-ab-7/ ), pak Bosh ( http://www.svickybosch.cz/0-241-345-512/ ), nebo Beru ( http://www.automedik.cz/autodily.html?p ... []=2271348 ). Nemáte někdo zkušenosti či nějaké rady?

Díky, Pavel ;)

Petr Škarda
Příspěvky: 7
Registrován: 31.10.2015, 10:51:32

Re: Svíčky a kabely

Příspěvek od Petr Škarda » 21.01.2016, 10:15:37

Co se týče nových označení svíček je plodná diskuze na foru iVeteran původní svíčky byly BRISK 18-7-W .Jinak k zapalovacím kabelům bych použil růžové , k autentičnosti bych v obchodu s elektronickými součástkami zakoupil metráž smršťovacích návleků které se smrští za použití teplovzdušné pistole. Zkracuje se to , chce to nejdříve se naučit kolik to má mít překryv délky a začínat smršťovat od prostředka .

Maja
Příspěvky: 12
Registrován: 11.10.2015, 01:19:15

Re: Svíčky a kabely

Příspěvek od Maja » 21.01.2016, 23:34:03

Svíčky by i mohl mít p.Kytka ato přímo německé výroby izolator.www.trabantservis.cz.

milda-eisenacher
Příspěvky: 2
Registrován: 07.10.2015, 09:58:06

Re: Svíčky a kabely

Příspěvek od milda-eisenacher » 22.01.2016, 20:06:43

Zdravím kolego,

do mé W-311 / 1000 kupuji svíčky 18-7 W za dobré ceny ( cca 25,-Kč kus)pouze na letní burze ve Slavkově. Vozí je tam slovenští prodejci. Při troše štěstí bývají také občas na burze v Chotucicích. Pokud jde o kabely,tak nekompromisně používám růžové - měděné. Nemá to chybu. Zdraví milda-eisenacher

bouvard
Administrátor
Příspěvky: 12
Registrován: 28.08.2015, 13:23:39

Re: Svíčky a kabely

Příspěvek od bouvard » 17.01.2018, 07:37:42

Rád bych se podělil o technické rady, které jsem dostal od pana Nováka z technické podpory firmy Brisk, tedy ryze českého výrobce zapalovacích svíček.

Můj dotaz se týkal doporučeného osazení motoru Wartburgu 311 s motorem 900 ccm a s motorem 1000 ccm vhodnými svíčkami. Problém spočívá v tom, že tyto motory, stejně jako první motory v typu 353 jsou osazeny svíčkami se závitem M18x1,5, které v současnosti již nejsou běžně nabízeny.

Odpověď pana Nováka z Brisku zní:

Podle dřívější technické dokumentace je doporučovaná zapal.svíčka se závitem M18x1,5, s nevysunutým jiskřištěm, typ PAL 18-7W a elektrodovou vzdáleností 0,7 mm.

Dnes je možné tyto zapal.svíčky nahradit variantou spojení "závitové redukce BRISK" http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1814 a zapal.svíčkou BRISK Super L15C http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1468.

V případě, že už má někdo motor již upravený závitovou vložkou na M14, zůstává délka závitového čepu stejná jako u originálu, tedy 12,7mm (těsnění podložkou). Musí se používat opět svíčka s nevysunutým jiskřištěm N15C.

Pro tento typ motoru nejsou zapal.svíčky s vysunutým jiskřištěm (tedy N15YC) vhodné, není tedy možné použít ani "lepší" svíčky z řady A-line.

Pokud by majitel chtěl používat lepší variantu zapal.svíček, doporučuji odolnější BRISK Silver.
Typ LR15S http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1147 při použití "závitové redukce BRISK" a NR15S http://www.brisk.cz/e-shop/zapalovaci-svicky/1354 do hlavy válců upravené závitovou vložkou na M14.

Svíčky se sice primárně doporučují pro motory přestavěné na LPG, ale je možné je stejně tak používat i pouze pro provoz na benzín. BRISK Silver jsou konstruované pro lepší odvod tepla a zároveň snížení požadavku na napětí, tedy méně zatěžují zapal.soustavu, což může být vhodné právě pro vozidla vybavená původní soustavou na 6 V.

První motory Wartburg 900 ccm vyráběné do 1958 byly osazené teplejším typem PAL 18-5, ten by dnes nahrazovala kombinace "závitové redukce BRISK" a svíčky BRISK Super L17C (je použitelná i Classic L19).

Dovolím si ještě jednu poznámku k osazení vycházející z praxe.

Často mají majitelé problém se seřízením těchto veteránů, svíčky jsou neustále zanesené úsadami a motory nechtějí fungovat.

Osvědčilo se osazení teplejší, tedy kombinace "závitové redukce BRISK" a svíčky BRISK Super L17C a zmenšení elektrodové vzdálenosti na 0,55-0,6 mm.


Věřím, že někomu z Vás tyto uvedené rady a zkušenosti pomohou k zajištění lepšího chodu motoru Vašeho Wartburgu.

Odpovědět